ENTORNS PERSONALS D'APRENENTATGE

Els entorns personals d'aprenentatge o més coneguts a l'anglès com "personal learning environment", defineixen la perspectiva tecnològica com el conjunt d'aplicacions o serveis basats en la web; i la perspectiva pedagògica com la manera de fer ús de les tecnologies.

Els components d'un entorn personal d'aprenentatge (PLE) són primer accedir/llegir a la informació, a continuació fer/reflexionar sobre aquesta i per últim compartir/reflexionar amb la comunitat els coneixements que t'han donat els continguts.


El PLE té diferents bases pedagògiques com ara:
- CONSTRUCTIVISME: On podem trobar diferents tipus d'aprenentatges com l'actiu, l'autèntic, múltiples perspectives i aprenentatge col·laboratiu.

- COMUNITATS DE PRÀCTICA: En aquest cas, es necessiten unes condicions com són el compromís mutu, una empresa conjunta i un repertori compartit.

- CONSTRUCCIONISME: En aquest cas, necessitem objectes per a pensar, entitats públiques i micromons.

- CONNECTIVISME: En aquest cas, l'aprenentatge i el coneixement està en la diversitat d'opinions, l'aprenentatge és el procés de connectar nodes, el coneixement pot residir en dispositius no humans, la capacitat d'augmentar el coneixement és més important que el que ja sap i l'alimentació i manteniment de les connexions és necessària per facilitar l'aprenentatge continu.





Comentarios